Sunday, March 20, 2011

BATUK versi Petua Tradisional


Assalammualaikum semua
sebenarnya, entry mengenai versi Petua Tradisional ni, aku nak taip dari mlm td lagi
tp disebabkan kesibukan yg melanda diri, bru mlm ni aku dpt buat 

Pada entry yg lepas, aku menceritakan mengenai batuk versi makan ubat dari kelinik.
ubat batuk 2 actually kne makan 3 kali sehari,
 disebabkan ubat 2 mengantuk, so aku just makan sekali, sehari iaitu time mlm 
pas 3 mlm berturut2 makan ubat 2, aku decide xnak mkn dah ubt 2, then try petua tradisional yg dicadangkan oleh En. Hashim Baharom dan Kak Didie Aleesya

Limau Nipis + Kicap Lemak Manis

untuk yg mengalami batuk mcm aku, boleh la korang try petua ni..limau nipis, korang cmpur cket ngan kicap lemak manis...makan ikut citarasa..
selepas beberapa kali mencuba petua ni, Alhamdulillah, batuk aku semakin berkurangan..
Syukur kepada Allah...

p/s : ok, selamat  mencuba ;)

No comments: